Onderhoudsabonnement

Een goed onderhouden woning: daar worden wij én u blij van! Maar hoe zit het met reparaties en onderhoud? Wat doen wij en wat doet u zelf? En hoe kunnen wij u daarbij helpen? U leest het hier.

De wet bepaalt wie wat doet

Wij voeren grote reparaties en groot onderhoud uit. Wij lossen bijvoorbeeld lekkages op. Of schilderen de buitenkant van uw woning. Dit heet verhuurdersonderhoud.

U voert kleine reparaties zelf uit. U ontlucht bijvoorbeeld zelf de cv-installatie en vult deze bij. En u maakt het zelf als er iets kapotgaat in uw keuken of badkamer. Dit heet huurdersonderhoud.  

Maar niet iedereen kan of wil dit zelf

Sluit u het onderhoudsabonnement af? Dan voeren wij een deel van het huurdersonderhoud voor u uit. U betaalt hiervoor € 2,50 per maand (2023). 

Lees in het OnderhoudsABC wie wat doet. U leest hier ook wat wij extra doen als u een onderhoudsabonnement heeft. U weet precies waar u aan toe bent! 

Goed om te weten

  • U betaalt € 2,50 bovenop uw huurprijs.
  • U sluit het onderhoudsabonnement af voor minimaal 1 jaar. Daarna heeft u een opzegtermijn van 1 maand.
  • Verhuist u? Dan stopt het onderhoudsabonnement automatisch.

Zo sluit u een onderhoudsabonnement af

Sluit het onderhoudsabonnement af via Mijn Intermaris. Klik op de knop onder 'zelf regelen' om het abonnement af te sluiten. 

Veel gevraagd over Onderhoudsabonnement

Welke werkzaamheden vallen er onder het onderhoudsabonnement?

Algemeen

Dat leest u in het OnderhoudsABC.

Hoe kan ik lid worden van het onderhoudsabonnement?

Algemeen

  • Lees op deze pagina meer informatie over het onderhoudsabonnement. 
  • En klik hier om direct lid te worden.