Benodigde gegevens woningruil

Welke gegevens levert u in bij woningruil?

Bij een aanvraag tot woningruil moet de kandidaat die bij Intermaris gaat (of blijft) huren het aanvraagformulier woningruil inleveren samen met deze documenten:

  • Een inkomensverklaring of een voorlopige of definitieve aanslag van de Belastingdienst van het meest recente jaar. Op de aanslag moet het verzamelinkomen vermeld staan. Deze documenten kunt u downloaden via de Belastingdienst of telefonisch aanvragen bij de Belastingdienst via telefoonnummer 0800 05 43. 

Let op:
Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat dit formulier wordt verzonden. Als uw inkomensgegevens niet bekend zijn bij de Belastingdienst moet u een schriftelijke verklaring van de Belastingdienst aanvragen waarin staat vermeld dat er geen inkomensgegevens beschikbaar zijn.

  • De meest recente jaaropgave en de laatste drie loon- of uitkeringsspecificaties. 
  • Een uittreksel van de gemeente uit de Basisregistratie personen met historische adresgegevens. Hierop staan de historische adressen en alle overige ingeschreven personen op uw adres. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan drie maanden
  • Als u zelfstandig woont in een woning die niet van Intermaris is, moet u een verhuurdersverklaring van uw huidige verhuurder aanleveren.

Wilt u meer lezen over woningruil of komt u er niet uit? Laat het ons weten! Kijk hier voor meer informatie over aan welke voorwaarden u moet voldoen bij het ruilen van uw woning. 

Deel deze pagina