Veelgestelde vragen rondom corona

Laatst gewijzigd: 14 juli 2021

Maatregelen coronavirus

De Rijksoverheid wil de samenleving stap voor stap openen. Langzaam wordt er steeds meer mogelijk. Dit heeft ook invloed op onze dienstverlening. Intermaris volgt de richtlijnen van de Rijksoverheid. Uw en onze gezondheid en veiligheid staan tenslotte voorop. 

We werken volgens de volgende richtlijnen:
 

  • De balies in onze kantoren in zowel Hoorn als Purmerend zijn weer geopend.
    Kom zoveel mogelijk alleen en bedenk eerst of een bezoek echt nodig is. 
  • Wij zijn telefonisch en online goed bereikbaar. Ook kunt u uw huurzaken gemakkelijk online regelen op Mijn Intermaris.
  • Wij voeren zoveel mogelijk onze normale werkzaamheden bij u uit. Bij (milde) gezondheidsklachten van u of van ons komen wij niet bij u langs.
  • Om het huisbezoek prettig en veilig te laten verlopen, nemen we de volgende maatregelen:
     
    • We vragen vooraf of u en uw huisgenoten gezond zijn
    • We vragen uw toestemming voor toegang tot uw woning.
    • We houden 1,5 meter afstand van elkaar.
    • We wassen onze handen voor en na een bezoek of afspraak.
  • Voor een prettig en veilig huisbezoek vragen we van u het volgende:
     
    • Ventileer uw woning voordat de medewerker langskomt. Zet een raam of deur open. 
    • Houd altijd 1,5 meter afstand

Let op: is uw woning niet geventileerd of houdt u niet voldoende afstand? Dan kan onze medewerker besluiten het bezoek niet door te laten gaan. 

Daarnaast houden we aan:

  • Bij kwetsbare bewoners voeren wij bij voorkeur alleen spoedreparaties uit.
  • Tijdens bouw- en onderhoudswerkzaamheden, houden wij en aannemers die wij inhuren 1,5 meter afstand van elkaar. En we nemen de geldende hygiëne maatregelen in acht.

Wat betekent dit voor u?

Op deze pagina leest u alle veelgestelde vragen. Deze pagina wordt aangevuld bij nieuwe ontwikkelingen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.