Bovenregionale Geschillencommissie
Bent u niet tevreden over de manier waarop onze klachtencommissie uw klacht heeft opgelost? Dan kunt u uw klacht indienen bij de onafhankelijke Bovenregionale Geschillencommissie. U kunt online dit klachtenformulier invullen en per e-mail of post indienen bij de Bovenregionale Geschillencommissie.
Wel of niet naar de geschillencommissie? Dit zijn de voorwaarden:
- uw klacht is niet langer dan een jaar geleden ontstaan;
- u mag uw klacht niet anoniem sturen;
- u mag niet discrimineren;
- u heeft ons genoeg kans gegeven de klacht zelf op te lossen;
- u heeft de klacht niet eerder aan een andere onafhankelijke instantie voorgelegd;
- de geschillencommissie heeft de klacht niet al eerder behandeld en advies over gegeven;
- uit de klacht moet duidelijk zijn wat ons wordt verweten;
- klachten waar volgens de wet alleen een rechter of de huurcommissie over mogen oordelen, worden niet in behandeling genomen;
- de klager moet zelf belang hebben bij het oplossen van de klacht.
Tip: lees het klachtenreglement eerst goed door
Hier leest u alle regels die de geschillencommissie volgt voordat zij uw klacht in behandeling neemt.
Klacht ingediend? Dit zijn de volgende stappen:
- U hoort binnen 2 weken of de geschillencommissie uw klacht in behandeling neemt.
- Zo ja, dan krijgt u een uitnodiging voor een hoorzitting. Dit is meestal ongeveer 3 weken later.
- Tijdens die hoorzitting kunnen u en wij ons verhaal doen. U kunt vragen of iemand anders met u meegaat naar de hoorzitting.
- De commissie geeft ons een onafhankelijk advies. U krijgt ook een exemplaar van het advies.
Het behandelen van uw klacht is gratis.
Ook blijven uw klacht en gegevens geheim. En u kunt uw klacht altijd weer intrekken.