Afval

Wat doet u met uw huisafval? En wat als u grofvuil of klusafval heeft? Lees het op deze pagina.

Huisafval: in de kliko of ondergrondse vuilcontainer

Woont u in een eengezinswoning? Dan mag huisafval in de klikobak.
Woont u in een flat? Dan gooit u uw huisafval in de ondergrondse vuilcontainers.
 
De kliko of het pasje voor de ondergrondse vuilcontainers krijgt u van Afvalbrengstation Hoorn (HVC) of de gemeente (Purmerend). In de binnenstad van Hoorn en Purmerend haalt HVC het huisafval iedere week op.

Let op! Gooi géén klusafval in de ondergrondse containers. De container raakt dan te snel vol. Dat kan een storing geven. 

Grofvuil en klusafval: breng het weg of laat het ophalen

U woont in de gemeente Hoorn

Breng uw grofvuil en klusafval zelf weg naar Afvalbrengstation Hoorn. Het adres is De Factorij 29A in Zwaag. Lukt dat niet? Maak hier een afspraak met HVC om dit op te halen. Of bel met de klantenservice van HVC via telefoonnummer 0800 07 00.

U woont in de gemeente Purmerend

Heeft u geen eigen afvalcontainer  of verzamelcontainer in uw woongebouw? Breng uw grofvuil gratis weg naar de milieustraat in Purmerend. Maak hier een afspraak met de milieustraat. 

Let op! Laat nooit zonder afspraak grofvuil achter op straat. Dat is verboden. U kunt daarvoor een boete krijgen van de gemeente.  

Heeft u spullen die er nog netjes uitzien?

En nog goed te gebruiken zijn? Denk dan eens aan een kringloopwinkel.

Veel gevraagd over Afval

Huisafval, grofvuil en klusafval: wat kan ik waar weggooien of wegbrengen?

Algemeen


Huisafval mag in de klikobakken (voor bewoners van eengezinswoningen) of ondergrondse vuilcontainers (voor bewoners van flats)

Klikobakken en een pasje voor de ondergrondse vuilcontainer ontvangt u van HVC (Hoorn) of de gemeente (Purmerend). In de binnenstad van Hoorn en Purmerend wordt het huisafval iedere week opgehaald door HVC.

Goed om te weten: klusafval mag niet in ondergrondse containers weggegooid worden. De container raakt dan te snel vol en daardoor ontstaat storing.

Grofvuil en klusafval: breng het zelf weg of laat het ophalen

  • Gemeente Hoorn: u kunt uw grofvuil en klusafval zelf wegbrengen naar Afvalbrengstation Hoorn. Het adres is De Factorij 29A in Zwaag. Kunt u het klusafval of grofvuil niet zelf wegbrengen? Dan kan HVC het ophalen. Maak een afspraak op de website van HVC of bel met de klantenservice van HCV. Dat kan op telefoonnummer 0800 07 00.
  • Gemeente Purmerend: heeft u geen eigen afvalcontainer  of verzamelcontainer in het woongebouw? U kunt grofvuil gratis wegbrengen naar de milieustraat in Purmerend. U kunt uw grofvuil ook gratis op laten halen. Maak een afspraak op de website van de gemeente.

Goed om te weten: het zonder afspraak achterlaten van grofvuil op straat is verboden. De gemeente mag u daar zelfs een hoge boete voor geven.

Heeft u spullen die er nog netjes uitzien en nog goed te gebruiken zijn?

Denk dan eens aan een kringloopwinkel.

Meer informatie over het ophalen van plastic, karton en andere soorten afval?

Ik wil een extra of nieuwe afvalpas en woon in Hoorn. Wat kan ik doen?

Algemeen

U krijgt één afvalpas als u in uw woning gaat wonen

U kunt geen extra pasjes aanvragen.

Wilt u een nieuwe afvalpas aanvragen?

Bijvoorbeeld omdat uw afvalpas is beschadigd, kwijtgeraakt of niet meer werkt? Vraag dan op de website van HVC een nieuwe afvalpas aan.

Goed om te weten

  • Is uw pas beschadigd of kwijtgeraakt? Dan kost een nieuwe pas € 7,50.
  • Werkt uw pas niet meer? Dan is een nieuwe pas gratis.

Ik wil een extra of nieuwe afvalpas en woon in Purmerend. Wat kan ik doen?

Algemeen

U krijgt één afvalpas als u in uw woning gaat wonen

U kunt geen extra pasjes aanvragen.

Wilt u een nieuwe afvalpas aanvragen?

  • Bijvoorbeeld omdat uw afvalpas is beschadigd, kwijtgeraakt of niet meer werkt?
  • Maak dan een afspraak met de gemeente Purmerend om een nieuwe afvalpas op te halen.
  • U bereikt de gemeente op telefoonnummer 0299 452 452.

Er ligt afval of grofvuil in een algemene ruimte van mijn woongebouw. Wat kan ik doen?

Algemeen

Stuur een mail naar schoon@intermaris.nl. We zorgen ervoor dat uw klacht binnen 24 uur wordt opgelost.