Buurtbemiddeling

U heeft geprobeerd te praten met uw buren. Want de overlast is u echt te veel. Maar samen komt u er niet uit. Dan kan buurtbemiddeling u helpen.

Praat altijd eerst zelf met uw buren

Lukt dat niet of komt u er samen niet uit? Dan kunt u buurtbemiddeling vragen. Samen zoeken we naar een oplossing om de leefbaarheid in uw wijk te verbeteren.

Waar kan buurtbemiddeling bijvoorbeeld bij helpen?

  • geluidsoverlast
  • rondslingerend vuil
  • overlast van kinderen
  • last van overhangende takken

Wat is buurtbemiddeling?

Buurtbemiddelaars hebben een professionele training gevolgd. Zij praten met buren die er samen niet uitkomen. Zonder een oordeel te geven. Zij praten eerst met u en uw buren apart. Daarna heeft u een gesprek met elkaar. Het doel is om begrip te hebben voor elkaars situatie. En samen tot een oplossing te komen.

Buurtbemiddeling is gratis

Stuurt u ons een klacht over overlast? En denken wij dat buurtbemiddeling kan helpen? Dan vragen wij dit voor u aan. U kunt ook zelf buurtbemiddeling inschakelen. U leest hieronder hoe u dat doet:

Buurtbemiddeling in Hoorn

Bel met Stichting Netwerk via 0229 21 25 87 of mail naar buurtbemiddeling@netwerkhoorn.nl. Kijk voor meer informatie op Stichting Netwerk. Buurtbemiddeling Hoorn is een samenwerkingsproject van Stichting Netwerk, Intermaris en gemeente Hoorn.

Buurtbemiddeling in Purmerend

Woont u in Purmerend? Bel de coördinator Buurtbemiddeling via 06 19 58 88 61 of mail naar buurtbemiddeling@clup.nl. Kijk voor meer informatie op Clup. Binnen Buurtbemiddeling werken Clup Welzijnswerk, woningcorporaties, politie, gemeente en de SMD nauw samen.

Buurtbemiddeling in Waterland

Woont u in Waterland? Meld dan uw burenconflict bij Beterburen via 085 90 22 810 of mail naar zaanstreek@beterburen.nl. Kijk voor meer informatie op Beterburen.