Huurachterstand

Kunt u uw huur niet op tijd betalen? Laat dat zo snel mogelijk aan ons weten. Wij denken met u mee over een oplossing. Dat kan een betalingsregeling zijn. We kunnen u ook in contact brengen met instanties die u verder helpen.

U krijgt een herinnering als u de huur niet op tijd betaalt 

Als u de huur na de herinnering niet overmaakt, ontvangt u een aanmaning. Hierin staat het bedrag dat voor een bepaalde datum bij ons binnen moet zijn.

Zorg dat u de aanmaning op tijd betaalt

Daarmee voorkomt u extra kosten en problemen. Betaalt u de aanmaning niet? Dan schakelen wij een deurwaarder in. De deurwaarder bezoekt u thuis. De kosten hiervan zijn voor uw rekening. Betaalt u de achterstand na bezoek van de deurwaarder niet? Dan stopt de kantonrechter het huurcontract en wordt uw woning ontruimd. 

In veel gevallen is een betalingsregeling mogelijk

Vraag via de knop onder 'zelf regelen' direct een betalingsregeling aan. Dan kijken wij of u aan de regels voldoet. Regelt u het liever niet online of komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op. 

Betaalt u niet of sluit u geen betalingsregeling af?

Dan delen wij uw gegevens met de gemeente en/of maatschappelijke hulpverleners. Zij nemen dan contact met u op. Wilt u dat niet? Stuur dan een mail naar preventie@intermaris.nl.

Hoe betaalt u huur aan Intermaris? En wat moet u doen als u de huur niet op tijd kunt betalen? In deze video leggen we dit uit.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Stel je vraag via chat

Offline