Veilig mailen

Wij vinden veilig mailen met onze bewoners en samenwerkingspartners belangrijk. Daarom werken we met het computersysteem Smartlockr. We gebruiken dit systeem bij het schrijven van een e-mail. Als er gevoelige informatie in een e-mail staat, waarschuwt Smartlockr de schrijver van de e-mail met meldingen. De e-mail wordt dan automatisch beveiligd. Zo komt de e-mail met gevoelige informatie, zoals uw bankrekeningnummer, niet bij de verkeerde persoon terecht.

U kunt een beveiligde e-mail van ons krijgen

Bevat de e-mail gevoelige informatie, zoals uw bankrekeningnummer? Dan beveiligd Smartlockr de e-mail automatisch. De e-mail kan op twee manieren beveiligd zijn.

  • Met een wachtwoord. U kunt de e-mail of het document in de bijlage alleen lezen als u een wachtwoord invoert. Dit wachtwoord staat in de e-mail zelf, of u krijgt van ons een aparte e-mail.
  • Met een wachtwoord én een sms. U kunt de e-mail of het document in de bijlage alleen lezen als u een wachtwoord én een sms-code invoert. Dit wachtwoord staat in de e-mail zelf, of u krijgt van ons een aparte e-mail. U ontvangt ook een sms.

Wij vragen u om een beveiligde e-mail toe te sturen

Soms vragen we u om een persoonlijk document via e-mail naar ons terug te sturen. Bijvoorbeeld een inkomensverklaring. We willen graag dat uw document veilig bij ons aankomt. U kunt het document terugsturen door onze e-mail te beantwoorden. Hoe u dat doet, staat in onze e-mail. Het document dat u ons stuurt, is dan automatisch beveiligd. Twijfelt u of de e-mail door ons gestuurd is? Neem dan altijd contact met ons op.