Onderhoudsabonnement

Een goed onderhouden huurwoning draagt bij aan uw woongenot. Maar welk onderhoud verrichten wij als verhuurder en waar bent u als huurder zelf verantwoordelijk voor? En hoe kan Intermaris u hierbij meer van dienst zijn? We hebben alles voor u op een rijtje gezet.

Intermaris voert grote reparaties en groot onderhoud uit aan uw huurwoning. De wet bepaalt dat wij daarvoor verantwoordelijk zijn. De wet bepaalt ook dat huurders zogeheten ‘kleine herstellingen’ zelf moeten oplossen. Deze kleine herstellingen, ook wel huurdersonderhoud genoemd, worden in de wet omschreven in het Besluit kleine herstellingen.

Onderhoudsabonnement

Niet iedereen kan of wil deze kleine herstellingen zelf uitvoeren. Daarom introduceren we vanaf 1 juli 2019 het onderhoudsabonnement. Met dit abonnement besteedt u een deel van het huurdersonderhoud uit aan Intermaris. Denk hierbij aan het bijvullen en ontluchten van uw CV-installatie.

OnderhoudsABC

In of aan een woning zijn veel verschillende soorten reparaties en onderhoud denkbaar. Een compleet overzicht hiervan vindt u in het OnderhoudsABC. Hierin staat duidelijk beschreven welke onderhoudswerkzaamheden Intermaris verricht, waar u als huurder zelf verantwoordelijk voor bent en welke wij voor u uitvoeren als u lid bent van het onderhoudsabonnement.

Kosten

Leden van het onderhoudsabonnement betalen maandelijks € 6,00 (prijspeil 2019) bovenop de huurprijs. U sluit het abonnement af voor minimaal één jaar. Daarna is de opzegtermijn één maand. Gaat u verhuizen? Dan vervalt het onderhoudsabonnement automatisch.

Lid worden?

Lid worden kan via huurdersportaal Mijn Intermaris of het aanmeldformulier. Heeft u nog geen account voor Mijn Intermaris? Vraag dan direct uw registratienaam- en code aan via telefoonnummer 088 25 20 100. 
 

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden